Skriver lite om hoppträningen i onsdags!

I onsdags var jag då och red hoppträning på tark, eller vad man nu säger. Ska försöka förklara utförligt hur de gick. 

Först och främst så är Simon väldigt stel. Hela halsen var stel. Öppnorna gick bra, då jag kände hur kan följde med och hur skänklarna hjälpte. 
I galoppen var han en aning långsam, jag drev nog lite dåligt också då jag kände mig förlamad i hela benet! 
Men han gick inte sådär jättefint, han var bättre i hoppningen, då han har lagom galopp till hindret och kom rätt bra in på hindret.
I svängarna kändes han väldigt utåtställd. Helt stel i halsen. Mitt fel, eftersom jag inte fick han så bra ställd på uppvärmingen.
Vi hoppade typ, lite studs och ja, lite blandat. En oxer var de också.. Typ sådant vanligt. Vickan sa att det var lite rep. från tävlingsesongen för hästarna. 
När vi hade några bommar, sedan några meter fram till hindret, så skulle vi ta det i trav och hoppa lilla oxern. Det gick finfint, men han tog typ, ett steg galopp innan oxern. 
Men sedan, när många före mig skulle hoppa en bana så passade jag på att jobba lite med bettet och skänklar i skritt. Han började bita lite på bettet. Så han började mjukna lite. 

Men så mycket mer var det nog inte. Här får ni lite bilder från KM:et :) 





Nu så går de inte ladda upp de bilder jag tänkte. Men här är några iallafall! :)
Btw, i morgon kommer Alexandra <3

Kramis /Emma ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0